23/12/2006
Zasto su ljudi ZLI?

 

 

 

              Zasto su ljudi zli?

Verovatno smo se svi mi suocili sa cinjenicom da ljudi mogu biti zli… da mogu postati zli… da nam mogu naneti zlo… Onda se pitamo zasto su neki  takvi, zasto ne cene dobro, zasto nalaze zadovoljstvo u zlu… dok se drugi trude biti covecni i dobri iskreni …. Sta je ono sto neke tera da potanu takvi ili da zele biti takvi???? I Sta je to  sto ih cini zlima? 


Zna se da postoje UNIVERZALNO DOBRO I ZLO... samo je sada drugi problem sto ljudi usled svoje urodjene nesavrsenosti i sklonosti naginjanja ka zlu ne vide jasno tu granicu ili ne zele da je vide i to sto se nase shvatanje tih pojmova razlikuje, time se ne menja sustina...
I nije bitno sta je za nekoga dobro ili zlo, vec treba razmisljati o tome ... ako zeli biti covek, i analizirati svoje postipke, htenja, motive.... i ukoliko poznaje sustinu osobina po kojima se moze definisati zlo i ukljuci i svoju savest , sposoban je znati sta je zlo a sta dobro, mozda ne 100% objektivno, ali moze uspeti u tome. Ali to je u slucaju samo ako zeli biti DOBAR iakosu mu bitne prave vrednosti, onda ce se truditi da zna da definise zlo... da ne bi presao na stranu zla....
Mislim da oni kojima je to relativno i koji se ne trude da shvate sustinu zla i dobra, da se tako samo izgovaraju za ono sto jesu, tj za svoja (zla) dela.... ili im je tako samo lakse jer se onda ne osecaju odgovorno… Jer ako neko neku stvar ne definise kao zlu....(subjektivno), to mu moze sluziti kao opravdanje da cini zlo, pod izgovorom da nije to zlo.....
Ljudi su skloni racionalizaciji, tj da za lose postupke traze dobro smisljene argumente i da tako obmanjujuci svoj um obmanjuju i druge, ali to je sve prvenstveno na njihovu stetu....... Skloni su da LAZU SEBE, a samim tim tako lazu I sve oko sebe… Ali odgovorni su za tu svoju samoobmanu…
Dobro je razmisljati o tome sta je dobro, sta je zlo... ukljuciti i svoju savest koja nam svedoci o tome kakvi smo.... i onda mozemo iskontrolisati svoje postupke, tako cemo bolje poznavati sebe i druge ljude... i moci ce mo da ne budemo zli... ukoliko to zelimo...... Znaci dovoljno je nekada samo ukljuciti svoju savest… kazem svoju, ne tudju…

Zlo se mnogo podcenjuje, na primer sama sebicnost je zlo... i to se podcenjuje..... ali ljudi zbog svoje sebicnosti mnogo zla nanose drugima, svojoj okolini koja ispasta zbog njihove sebicnosti, a necu o tome koliko je to i stetno po njih...., samo posledice ne dolaze odmah pa ljudi misle da ih nece ni biti... koja zabluda…

A drustvene norme nisu objektivne o tome ni necu...Jer moze nesto biti opste drustveno prihvatljivo , a zna se da je zlo...
Jedino su moralna merila ispravna....zna se da je ubiti zlo, a sada sto neko ubija u ratu ili iz nekog drugog razloga to ga ne opravdava niti menja cinjenicu da je to zlo.....
Kao na primer i abortus... zna se da je i to ubistvo, pa ipak vas nece osuditi drustvo zbog toga....Nece vas niko osuditi sto ste sebicni... sto svojom sebicnoscu unistavate nekoga ko zavisi od vas.....To se ne vidi pa ni nije zlo.... ali analizom se moze utvrditi da nesto jeste zlo.... tu su dela koja svedoce, kao i motivi ....
I ne mozemo se izgovarati da nemamo savest, to sto je neko ne ukljucije to je drugi problem..... sama savest nam mnogo govori i u dubini duse mozemo znati da je nesto zlo.... Ona moze prosuditi, moze nas osuditi, ukoliko se osvrcemo na njen osecaj... ali moze i otupeti jer je gazimo i ne uzimamo u obzir....ali mi smo sami krivi za to ukoliko je ignorisemo i imacemo posledice.....uvek su neizbezne posledice svakog zla.....
Zato je mudro malo razmisljati o sebi i svojim osobinama, motivima, i uzimati u obzir i svoju savest ...... ukoliko ne zelimo da budemo zli tj da postanemo zli......


#Duhovno su bolesni... zato su zli...

"od svetlosti mrak prave od mraka svetlost"

#sustina zla je u zlostavljanju svesnog bica, bica koje je kadro da oseti bol, a bol je vazan. Svest zlo odmah poima, emocije zlo odmah osete, ono nikad nije apstraktno i uvek mora biti shvaceno u odnosu na patnje pojedinca... Niko od nas nema zivot u kome ga zlo ne pogadja, niko od nas nema ni zivot u kome ne nanosi zlo. U svakom od nas kriju se osecanja koja ako se ne razvijaju kako valja, mogu da proizvedu mucitelja, ubicu, otmicara, sadistu. Covek retko priznaje da je zao, retko priznaje cak i to da cini zlo i jedna od velikih opasnosti po covecanstvo je nasa teznja da zlo prebacujemo na druge. Bilo bi lako da negde tamo postoje rdjavi ljudi, bilo bi dovoljno da ih izdvojimo i unistimo. Ali linija koja deli dobro i zlo preseca srce svakog ljudskog bica. Da li uzrok zla potice iz nase animalne prirode ili zbog vaspitanja ili zbog slobode izbora...nije bitno. Bitno je da je zlo zadavanje bola, fizickog ili psihickog svesnom bicu
.............................................................

#Nisu Zli ljudi takvi zbog nas nego zbog sebe! Za njih je karakteristicno da u svojoj narcisoidnosti veruju da im nista ne fali i da su primer ljudske psiholoske savrsenosti a i okolina ih najcesce tako vidi - kao savrseno zdrave i uravnotezene ljude. Iz toga se namece zakljucak da su ljudi koji pate i koji to priznaju bolesni i da ih treba leciti a da zli ljudi koji negiraju patnju koja je u stvari bolna spoznaja sopstvene gresnosti, neadekvatnosti i nesavrsenosti, da oni nisu bolesni i da ih ne treba leciti. Oni koji u potpunosti dozive depresiju, sumnju ili ocaj mogu biti neuporedivo zdraviji od onih koji su uglavnom sigurni, samouvereni i samozadovoljni. Negiranje patnje ili nesposobnost da se ona oseti u stvari bolje definise bolest nego njeno prihvatanje. Zli ljudi ne pate ali prouzrokoju patnju ljudi koji zive pod njihovom dominacijom. Oni su u vlasti svoje narcisoidnosti koja ih stalno tera da se lazno predstavljaju kao dobri i zdravi ljudi i prestravljeni su od mogucnosti da budu raskrinkani pred svetom i pred sobom. Da li treba osobu smatrati zdravom samo na osnovu toga sto sama ne pati ni od kakvih tegoba, bez obzira koliko patnje i tegoba stvara ljudima oko sebe? Ako posmatras bolest kao nesto sto te je snaslo, kao okolnost nad kojom nemas nikakvu kontrolu, kao sudbinu ili prokletstvo u cijem stvaranju ne ucestvujes dolazis do zakljucka da je svako ko je bolestan samim tim i zrtva. Je li dete koje istrci na ulicu iako mu je receno da to ne uradi zrtva ako ga udari auto.
Ili covek koji dozivi saobracajnu nesrecu a jurio je daleko iznad dozvoljene brzine. Da li su ljudi koji pate od glavobolja zato sto ne vole svoj posao zrtve. Ili zena koja dobije napad astme jer se oseca zapostavljenom. Da li je alkoholizam bolest iako mu se ljudi sami predaju... Svi ovi ljudi su sopstvene zrtve odgovorne za svoje stanje a mi ih ipak smatramo bolesnim. Tako je i sa zlom - ono je stvar licnog izbora. Treba priznati da zli ljudi postoje da bi prestali da nasedamo na njihovu maskaradu normalnosti i pretvaranja i moramo pokusati da ih lecimo ili da ih lokalizujemo jer u borbi izmedju dobra i zla lezi smisao zivota. Sta reci za majku koja je svakodnevnim omalovazavanjem svoje dete navela da izvrsi samoubistvo ili muza koji maltretira svoju zenu, ili poslodavca koji maltretira zaposlene... ako bi se zlo prepoznalo i ako bi se zli ljudi smatrali bolesnim i lecili mozda bi spasili mnoge zivote a mnogi ljudi ne bi zavrsili u zatvoru zato sto su se sami borili protiv zla jos vecim zlom. Zli ljudi se nikad ne pitaju kako se osecaju njihove zrtve - ni Hitler se nije nista vise pitao kako su se osecali Jevreji dok su ih gurali u gasne komore. Iako takvi ljudi u nama bude zelju da ih unistimo pre nego lecimo, da ih mrzimo pre nego sazaljevamo zlo treba da bude proglaseno za bolest i treba da postane predmet istrazivanja a pocetna postavka u lecenju zlih ljudi mora biti ljubav. Zlo se ne moze pobediti unistenjem jer tako i sami postajemo zli...ili kako kazu stari ljudi - ako "vesticu" nazoves vesticom ne moze ti nauditi .

#Kad udjes dublje u analiziranje zasto su ljudi zli, dodjes do zakljucka da je to zato sto ne veruju u Boga.
Ako ne veruju u Boga, i vecni zivot, onda sve sto im ostaje je materijalna stvarnost, ono sto mogu da vide, osete, onjuse,cuju,... I ucinice sve da bi sto duze ziveli, da zastite svoj dragoceni zivot, i da osete sto manje bola, a sto vise zadovoljstva. I nece se ustezati od bilo cega da to postignu, jer ko ce ih kazniti. To pocinje polako sa malim stvarima, i zato se zli ljudi uvek skrivaju svoj sustinu u "senci", tako ih mozes prepoznati. Na kraju im samo smrt moze uskratiti muke i patnju, onoga cega su postali.

#Zato sto je lakse biti zao nego dobar.Izabrati laksi put,to je to.Zlo je odlika slabih,a cini mi se da ih ima sve vise.
Nema tu neke relativnosti kao sto su mnogi ovde pomenuli.Ne moze dobro i zlo biti relativno.Svako od nas zna sta je dobro a sta lose.To je usadjeno u nama.To je ono sto se zove moral,i kao sto rekoh ima ga sve manje.
Mi smo ono sto odlucimo da budemo,dobri ili zli.
NIjedan covek nije potpuno zao i potpuno dobar.Mi smo malo andjeli,malo demoni.Samo zavisi hoces li ici tezim ili laksim putem.
Ja verujem u Boga,i verujem u dobro,ali isto tako znam da i zlo postoji.Negde sam procitao,video ili cuo:"Da bio zlo preovladalo,dovoljno je da dobar covek samo ne uradi ista." Zato se treba boriti protiv zla,uvek,i onda kad ostali kazu da si lud.Ti znas kao i oni sta je dobro a sta lose.

#Zao je svaki čovek koji ima plan ili želju kako da se drugi ponašaju!!!!........Bez obzira koliko mu se plemenite činile namere koje ima....Jer da se ljuti na sebe ima pravo , a kad očekuje i ljuti se na druge , nastaje zlo....To zlo može da udje u dušu i oboji je crno , a može samo da demorališe i izmeni čoveka samog i odvoji ga od sebe i svojih pravih želja i ispunjenja.

Naravno da dobro i zlo nisu relativne kategorije.....samo ih ljudi relativizuju da bi opravdali sebe.....I tacno je da svako u dubini duse zna sta je dobro, a sta zlo.....svako ima savest...koja iako nije savrsena moze biti unutrasnje moralno merilo.....
I jedino ako se borimo protiv zla...dolazimo do dobra.... pasivnost je sama po sebi zlo...

Da li postoje zli ljudi? Da li ste upoznali zlog coveka???

Tacno je da zlo nije osobina , ali ljudi zbog nasledjene nesavrsenosti, tj sklonosti svog srca ka zlu i pod uticajem onoga ko je zao (Sotone) mogu postati zli….moze zlo prevladati i njihovo srce tj. unutrasnja licnost postati takva….ukoliko se ne bore i ne trude u suprotnom pravcu.

Tako da mogu postojati zli ljudi, i POSTOJE, kod kojih je zlo prevladalo u vecoj ili manjoj meri; i bez obzira na to u kojoj meri je kod njih zlo prevladalo oni su zbog toga zli…..

Zar sva zla koja su pocinili ljudi nisu dokaz postojanja zlih ljudi…..Ko cini zlo?????
To sto neki cine zlo pod uticajem nekoga ili necega ne opravdava ih i nemoguce je da svi koji cine zlo su ludi ili nesvesni…
Mislim da postoje itekako ljudi koji svesno cine zlo, jer je njihova sustina zla, jer je kod njih prevladalo zlo….A i da nesvesno cine zlo, zbog svoje zle sustine oni su zli.....

Takodje ako se neko bori protiv zla u sebi ,zlih uticaja, moze ga prevladati u toj meri da ono ne dominira njegovom licnoscu…..


Ljudi mogu i pod uticajem zla ( Satane ) ciniti zlo (jer on jeste zao i nagoni ljude da cine zlo), ALI TO IH NIKAKO NE OPRAVDAVA ZA NJIHOVA ZLA DELA, ZA CINJENJE ZLA.
Svaki covek ima mogucnost da IZABERE da li ce CINITI zlo ili dobro.

Postoje zli ljudi, bez obzira da li su pod necijim uticajem… to ih ne opravdava…
Kad kod coveka prevlada zlo on je zao, samo sto je nekada tesko odrediti ko je lud a ko zao, jer nismo sposobni da zavirimo u tudje srce. Postoje ljudi koji ma je zao, sigurno, ali oni ce se zbog toga truditi da ne cine vise zlo, zar ne?
Kao sto postoje oni koji cine dobra dela iz pogresnih motiva da bi ispali dobri, a ko zna sta im je u srcu, tako postoje neki koji cine neka zla dela, sto ih automatski ne karakterise kao zle ljude..... ukoliko njihova sustina nije zla.... ukoliko se pokaju... ukoliko se trude da se ispravljaju i da ne cine vise zlo, ukoliko su svesni da su ucinili zlo… onda ce se i truditi da ga vise  i ne cine…
Da li je nekome zao, pokazatelj je stanje srca, ali zla dela su pokazatelj naginjanja ka zlu...

Ne mislim da je ni jedna grupa ljudi automatski zla ili luda, vec svaki pojedinac je prica za sebe....ljudi su komplikovana bica..... nije jednostavno odrediti…
Takodje oni koju su zavedeni pa cine zlo… samim tim sto cim cine zlo nisu bas dobri??? Zla dela njihova svedoce o njima, bez obzira koliko su zavedeni…. Krvii su za samoobmanu…
Da li je neko zao, pokazatelj je stanje srca, ali zla dela su pokazatelj prisustva zla...

Mozda neki koji cine zlo se mogu opravati pripisujujuci sve to  ludilu ili trenutnoj neuracunljivosti.... ali to sve ne moze proci kod Boga … on zna nasa dela, motive i moze citati scrce i znati nameru … pred njim je sve golo i otkriveno i ne moze proci bez kazne….ukoliko se ustraje u zlu… naravno da Bog prasta ako postoji temelj za to…
Takodje osveta je oblik zla… samo Bog ima pravo na to… a nase je da to cekamo na njega…
Cinjenje zla ne moze proci  olako, jer "sto posejes to ces poznjeti", svima poznat princip i deluje prema zakonu uzroka i posledice.... neizbezan je..

Ne mora neko da bude 100% zao da bi bio zao, vec sam rekla.....
KAD PREVLADA ZLO KOD NEKOGA, U NJEGOVOM SRCU, U NJEGOVOJ NUTRINI, ON JE TADA ZAO COVEK, nije valjda dobar??????
Zlo je sve sto nije dobro, ako idemo suprotnom logikom....
I takodje covek se moze menjati....svoj stav srca, moze postati dobar ili zao ………….
....................
..............

 

 

 

objavio mystery u 10:56 | kategorija: text and design
Permalink | obavesti prijatelja | Komentara (45)
Komentari:
Posalji komentar
Jako dobra tama, kad budem imala vremena procitacu pazljivije i dati komentar
Postlao Tamara u 19:50, 23/12/2006 | Link | |
da malo je opsirno ali vredno razmisljanja...
Postlao mistichna u 19:52, 23/12/2006 | Link | |
Plaši to kad se zamisliš malo, jel'da? Da ZLO posjeduje toliku moć... Ali poznavti neprijatelja, daje određenu prednost. Kao i saznanje da nisi u toj borbi sam .
Postlao jullie u 21:07, 23/12/2006 | Link | |
Nikada neprijatelj nije napolju....unutra je...u svima nama.Vazno je upoznati tamnu stranu svoga bica...i ima nade
Postlao yin u 21:42, 23/12/2006 | Link | |
Ima ona slika sa spojene dve suze , belom i crnom ali ono što nije dobro je da u beloj stoji crno oko i u crnoj suzi belo oko ............
malo podosta pre tebe i mene je neko o tome razmišljao ali nije bio toliko isključiv

Zlo postoji , definitivno. Ti mnogo idealizuješ stvarnost . U životu stoje drugačije stvari .
Možda ćeš me strpati u neku zlu grupu, zlih ljudi ,zlih namera ali ja ti moram saopštiti kako napolje u stvarnom svetu ipak zlo vlada , jer na svetu nebi postojalo takvo ustrojstvo ( Zakoni , države , vere ,politička uređenja .....) kada bi parametri postojali samo u obliku D O B R A .
Pri čemu ideja u biti predstavlja vodilju sprečavanja zla , ne poštenja , laži prevara , bolesti .....A inače je dobar aparat kontrole celog čovečanstva zarad zlih ljudi
Pa dovoljno je zamisliti samo na tren anarhiju u celom svetu , neka se svako ponaša po svojoj , kako ti kažeš , savesti bez ograničenja. Do kakvog procvata poštenja i idealizma bi to dovelo - nikakvog , Nestala bi jednina super zla ali bi zlo iz svih nas isplivalo ...............

E sad iako sam sebe automatski stavio u listu zlih pisajući ovaj tekst ja se borim svaki dan sa samim sobom , preispitujem ko je lud ovi ili oni ja ili onaj petičar iz bajke današnji tip sa kajlom oko vrata vozač besnih kola
ili ja sa detetom i suprugom nasmejanom po nekad namrgođenom i zlom prema meni i okolini koju ja i takvu i tada volim

Ceo smisao ovoga je u stvari da skrenem pažnju da sebe vidim kao više pobunjenika u zlom svetu nego li nekog izjednačenog borca na strani dobra nasprm zla
Postlao gulanfer u 22:02, 23/12/2006 | Link | |
Hvala na obisku i komentu....poljubček
Postlao alady u 22:09, 23/12/2006 | Link | |
Da, upoznati i onu tamnu stranu naseg bica sa kojim se moramo izboriti jer ako ne nadvladace nas...
Sva analiza je i da bi smo bili svesni zla u nama i da bi smo se birili protiv njega... ukoliko zelimo...
ukoliko stremimo ljubavi...
Postlao mistichna u 22:25, 23/12/2006 | Link | |
Vecna borba
Postlao yin u 22:27, 23/12/2006 | Link | |
Gulanfer uopste ne idealizujem stvarnost, bas naprotiv suocena sam sa zlom koje nas okruzuje...
i samo volim dobro a ne zlo... protiv zla se ne treba boriti... pre ga treba izbegavati... i ne trositi vreme na njega...
vec je pametnije raditi na onome sto je dobro...
i zasto bi te svrstavala ja ... sam se svrstaj... negde gde je dobro nadam se...
Postlao mistichna u 22:35, 23/12/2006 | Link | |
Yin ... da borba.... sta nam drugo preostaje...
Postlao mistichna u 22:41, 23/12/2006 | Link | |
Nista..osim da se borimo..mozda nam i uspe
Postlao yin u 22:46, 23/12/2006 | Link | |
Pa svrstao sam se kao pobunjenik u zlom svetu , tako sam i napisao .
Postlao gulanfer u 22:46, 23/12/2006 | Link | |
Gulanferako se crna i bela suza odnose na princip yin yanga da objasnimo to..da ne bude zabune
Stvari stoje ovako kada su yin i yang u pitanju:
Yin I Yang su dva suprotna ali ipak komplementarna aspekta postojanja - senka i svetlo. Yin odgovara svemu onome što je tamno, hladno, vlažno, meko, receptivno, žensko;Yang svemu onome što je svetlo, toplo, suvo, aktivno, muško.Yin i Yang su samo relativna stanja, ne apsolutna, i jedna stvar može biti Yin drugoj i Yang u odnosu na treću stvar. Ovaj princip podrazumeva da se radi o suprotnostima a ne o negacijama. Suprotnosti ukazuju na jedinstvo kao osnovu svakog para. )))))
Postlao yin u 23:02, 23/12/2006 | Link | |
uspece nam )))
Postlao mistichna u 23:14, 23/12/2006 | Link | |
Gulanfer ok... bitno da se ne mirimo sa zlom ... i da ga ne prihvatamo... kao normalnu stvar
Postlao mistichna u 23:16, 23/12/2006 | Link | |
evo jedan komentarčić
imaš puno tvrdnji
ja ne gotivim tvrdnje
jer one uvek mogu da se opovrgnu
možda je tako
a može i da ne bude
pitanje crno belog sveta
provlači se kroz mnoge filozofske i druge rasprave
mene interesuju rezultati
?
recimo
da li si ti pronašla hvataljku za to što te muči
ili si izumela apsorber za ta stanja
i sad samo uključiš to i suuuuper
te definicije ko je kakav praktikovala je i inkvizicija
i na šta se svelo
na interes pojedinaca
koji su vikali držte lopova ili vešticu ili nešto
a od toga imali direktne i indirektne koristi
1. da postoji čisto stanje neke tvari
ono bi nas ozarilo sve
kao što je bilo pojedinaca kroz istoriju
2. učiti, učiti i samo učiti
3. rođen si, umrećeš...
pretpostavljam da ima još puuuuno dobrih ljudi na ovoj planeti
svako u sebi nosi čistotu, valjda
poremećaji su mogući i dešavaju se
evo ti primer novog trboseka u engleskoj
koja je to struktura psihe, a
i to sprovesti u delo
svako u pojedinim trenucima može
dostići nemilosrdnost
i biti bezobziran
zamračenje, žuta minuta
kažu puko je ili pukla je
pa je to urađeno
znači da se radi o procesu
postoje metode za izučavanje tih stanja
i ima ljudi eksperata za to
i to se prati i kontroliše
izuzetaka ima ali se oni otkriju
red rad i disciplina bwe
Postlao III u 00:03, 24/12/2006 | Link | |
Uh Yin, vidim da se poistovećuješ sa istočnjačkom filozofijom pa samim tim si verovatno kompetetnija osoba od mene na temu Yin i Yang
Ali , kod mene uvek ima ali .............
da li je bila ili ne namera istočnjaka da vide tako stvari -moje viđenje je ipak samo kroz znak suza i jednom delu tvog izlaganja ...Tamno - svetlo , Dobro - loše pri čemu u svakom dobru ima bar jedno "oko " zla i obrnuto .Dobro i zlo prave idealno geometrijsko telo - sferu nadopunjuju se i kao takvi su apsolutni ne relativni ne isključuju jedno drugo čak su šta više jedno u drugom . Uostalom ne postoje , bez druge plovine , bez kotrasta ne bi bili vidljivi , bez oka ne bi bili ništa do razgraničeni ......... O ostalim viđenjima kroz život ne polemišem na temu Yin i Yang , jer se na tom nivou opšteg gledanja slažem o relativnosti stanja .Želim samo da kažem da pobeda ne dolazi u obzir , borba da ali pobeda ne , jer koliko god mi ne želeli da priznamo ipak zlo i dobro idu u paru , svrha i jednog i drugog je postojanje druge strane
da me ne bi pogrešno ocenili ja sam ipak pobunjenik u lošem svetu , ukazujem na postojanje zla svuda oko nas na svakom koraku ali i u nama samim , ukazujem da je u prednosti nad dobrim ne što se istom tom zlu klanjam već zbog opasnosti da ne pomislimo o mogućnosti superiornosti dobra , pa svera mora biti idealna ili ode svet u materinu ..........
Postlao gulanfer u 00:10, 24/12/2006 | Link | |
"#Kad udjes dublje u analiziranje zasto su ljudi zli, dodjes do zakljucka da je to zato sto ne veruju u Boga."- zanimljiva teza. Pogotovo zato što je u ime Boga i vjere u Njega, uništeno desetine naroda i pobijeni milioni "nevjernika"
Postlao Seven u 00:42, 24/12/2006 | Link | |
GulanferNe poistovecujem se niti sa jednom pojavom na ovom svetuElem..princip Yin Yanga mi je samo blizak buduci da se zasniva upravo na shvatanju da svi mi zajedno cinimo celo)))))))))))))U dubini duse utopista...radovala bih se danu kada bi to bilo shvaceno na pravi nacin.Da smo samo razliciti..ali ne i neprijateljiDa smo tako razliciti neophodni da bi bili savrseni..da bi ovaj svet bio bolji.Isti svet u kome zivimo i ti i ja..i svi ostali...svet koji se meni ne dopada nista vise nego tebi.Da smo celo))))))))))
Postlao yin u 01:16, 24/12/2006 | Link | |
Izvini Yin za poistovećivanje, pogrešno sam protumačio tvoje uređivanje bloga i tvoj nadimak . Ja i ti delimo istu suštinu i ništa u globalu ne želim sporiti tvoje . Samo ja želim kazati viđenje dobra i zla kroz prizmu kako ih ja zovem "suza"
Podržavam tvoja nadanja , ali samo kao nadu u bolje sutra . Nisam utopista na globalnom nivou ali na lokalnom se tako ponašam jer smatram da tu to i nije utopija - terminologija nam možda nije ista ali cilj jeste

Postlao gulanfer u 02:00, 24/12/2006 | Link | |
Gulanfer
Postlao yin u 02:02, 24/12/2006 | Link | |
Seven, ako su cinjena zla dela u ime boga to nema veze sa onim sto Bog jeste... Zna se koji su bozanski principi (ljubav...) i sta je prava vera...
tako da odaljavanje od nauzvisenijih principa vodi u zlo...
Postlao mistichna u 02:22, 24/12/2006 | Link | |
Apsolutno se slažem. Samo, problem nastane kada se vrhunski autoriteti u tumačenju vjere počnu pozivati na istu u cilju podsticanja na zločin. A tako je od kada je svijeta i vijeka.
Postlao Seven u 02:39, 24/12/2006 | Link | |
III naravno da sam nasla resenje, jer sam se odavno suocila sa cinjenicom da zlo i zli ljudi postoje... i tek tada se mozes izboriti sa tim... jer dok verujes da su svi ljudi dobri ... sto je po meni naivno ... lako je upasti u zamku zla...
tacno da svi ljudi imaju nesto dobro, ali to nista ne vredi ako oni dozvole da ih zlo nadvlada a to se nekad nazalost ne vidi... tj tako lakse mogu manipulisati i naneti zlo...
Najpre moramo prepoznati i definisati zlo i zle osobine... pa tek onda raditi na tome...
I Najbolje je zlo izbegavati kao i takve ljude jer oni samo mogu nauditi i crpeti nam energiju... I Takodje se moramo suociti sa zlom u sebi da bi ga korigovali ili iskorenili ili ispraviti neku osobinu koja nam je mozda zla...
Postlao mistichna u 06:51, 26/12/2006 | Link | |
setih se izreke "Better the Devil You Know,"
u tu zamku mnogi upadaju...
to je engleska izreka u smislu kad ljudi naginju da budu sa onima koje znaju iako su zli... jer misle da time sto ih znaju da im nece naneti zlo...
sto je apsurdno jer samim tim sto su zli, ne mogu biti dobri, znaci nanece i nama kad tad zlo..
Znaci cuvati se prijatelja koji su zli prema drugima...
( a kao nas vole )...
Postlao mistichna u 06:57, 26/12/2006 | Link | |
Mistichna svaka ti cast na tekstovima,
Keep up the good work!


Izmenio mistichna dana 27/12/2006 u 02:05
Postlao WRX u 01:57, 27/12/2006 | Link | |
\\\"Koren svakog zla je u tome shto chovek misli da je bolji od nekog drugog choveka.\\\"
<br>mislite o tome
Postlao Katja u 23:00, 3/1/2007 | Link | |
Zli ljudi ne pate ali prouzrokoju patnju ljudi koji zive pod njihovom dominacijom. Oni su u vlasti svoje narcisoidnosti koja ih stalno tera da se lazno predstavljaju kao dobri i zdravi ljudi i prestravljeni su od mogucnosti da budu raskrinkani pred svetom i pred sobom.
Mistichna, da li si ti zla ili dobra?
Postlao zvezdana u 23:28, 3/1/2007 | Link | |
Znas zasto te to pitam, jer meni je cela ova tvoja prica-neka utopija, posmatram svakodnevni zivot,
nijedan covek ne moze biti svima dobar, niti svima zao-postoji samo jedno pravilo po meni, na dobro-vratiti dobrim a na zlo-vratiti zlom, koja bih luda bila da nekome ko mi je ucinio dobro-da mu zelim zlo, ili obrnuto..., u celoj toj prici zli ispadnu pametni jer dobro je dobro, pa nece da se bori protiv zla, da li je to neka nova teorija i religija?
Postlao zvezdana u 23:41, 3/1/2007 | Link | |
Ne znam zaista zasto bi trebalo toliko paznje posvetiti ZLU...
Koren svih "losih" stvari je u STRAHU. A, ono sto nazivas univerzalno dobro, pretpostavljam da je ljubav.
Za Boga ne postoji DOBRO i ZLO...
Svejedno je da li ces ljubiti ili ubiti...Za Njega...ali, s obzirom na Zakon Uzroka i posledice, svakako nije za "obicnog"coveka.
Lepo, pise u onom najvecem svetskom bestseleru... Sto posejes, to ces i da pozanjes.
Najvise sto mi za sebe mozemo uciniti , to je da tezimo savrsenstvu ljubavi.. Da nemamo sumnje, ni osvetoljubivih misli ni dela... Ako zudimo za osvetom, samo dozvoljavamo da nas ono sto nas povredjuje, povredi jos vise... Dakle, razumevanjem i LJUBAVLJU, mozemo sve prevazici... pa i takozvano ZLO.
Uostalom, ne zaboravi... Onaj "nepominavsi"...koji je medju nama poznat kao olicenje najveceg ZLA... Takodje je Andjeo, istina PALI, ali ipak Andjeo... Boziji Lučonosa, kome je data slobodna volja...Kao i nama...
Postlao Dunja u 00:47, 4/1/2007 | Link | |
Au, al' ste se vi raspisali ))
Ja tražim, u svemu oko mene, samo dobro!
Zlo preskačem i zaobilazim. Ako baš naletim na njega, pa me drmne, onako dobro, bude mi jako loše i zato se trudim da ga što pre zaboravim!
Postlao BIBA u 16:06, 4/1/2007 | Link | |
BIBA Lepo je to sto trazis dobro ... Tako i treba ...
a Zlo, kao sto kazes, preskakati i zaobilaziti...

Ali da bi zaobisli zlo bitno je prepoznati ga ... a to mozda ne mozemo uvek... nekad je zlo zamaskirano... hm... ne nekad, ... rekla bih cesce...
Zato je dobro znati ga definisati i uociti...
Kako da se borimo protiv neprijatelja cije taktike ne znamo...?? A zlo ima svoje taktike... itd..

Postlao mistichna u 00:35, 6/1/2007 | Link | |
Dunja ...
"Sto posejes, to ces i da pozanjes." - to pise u bibliji i to je od Boga nadahnuta misao.. tj njegov zakon ako je on sve stvorio... a jeste…
Isto bi i ja mogla reci a zasto se toliko ignorise i potcenjuje zlo… zasto je to tabu tema??? ( A ko to posvecuje paznje zlu toliko??? ) Ako definisemo dobro i ono sto pripada dobru… zasto ne bi smo i zlo…
Da, univerzalno dobro bi se moglo nazvati LJubavlju…
Pa bas je Bog taj koji je rasclanio dobro i zlo… definisao ih je… Tako da je bitno pred njim kakvi smo… i sta cinimo...
Da, ono sto mi mozemo uciniti jeste da tezimo savrsenstvu ljubavi… Da, LJUBAV moze sve prevazici pa i zlo… Ali moramo znati sta je to sto pripada zlu… i sta nije ljubav.. . a sta jeste ljubav – da bi smo joj stremili… A pali andjeo.. da, data mu je slobodna volja, kao i nama, tacno… Sve zavisi kako koristimo tu nasu slobodnu volju… Nisam ni mislila da treba njega kriviti za zlo koje cine ljudi… Odgovornost je licna bez obzira da li je neko pod necijim uticajem ucinio zlo…
A da li se nekome mozda desilo da iz najbolje namere ipak ucini nesto lose… ili da cini lose, a ubedjen je da je to dobro…Nije sve uvek tako jednostavno… itd…
Postlao mistichna u 01:00, 6/1/2007 | Link | |
Zvezdana, evo tek sada videh pa da ti odgovorim…
To nije utopija vec stvarnost… dobro i zlo… tu su … oko nas … u nama…
Zbog urodjene nesavrsenosti ne mozemo biti apsolutno dobri ali to ne znaci da ne mozemo biti dobri… Dobrota se i definise u okvirima nasih mogucnosti… jer da je potrebna apsolutna dobrota, onda ne bi ni postojala… kao sto ne mozemo imati apsolutnu ljubav… samo je Bog taj koji je u apsolutnom smislu LJUBAV…
A ako stremimo ljubavi i svemu onome sto je dobro … mozemo biti dobri ... i ukoliko to imamo u srcu i iz ispravnih motiva cinimo dobre stvari… A kako nas drugi vide, to je manje bitno… Ljudi mogu pogresiti u proceni nas, jer ne raspolazu sa dovoljno informacija o nama niti mogu citati nasa srca… Ali Bog zna ko je kakav… to je najbitnije… ( Ako verujes da Bog postoji … ), a i mi znamo ko smo… ako smo iskreni prema sebi…
Jer to je bozanski princip da se ne vraca zlo za zlo… ima vise razloga za to… Mi ne mozemo biti bolji od onoga kome vracamo zlo ako mu vracamo… niti smo time dobri, niti je to mudro… Jer po zakonu uzroka i posledice, onaj ko cini zlo imace svoju platu bez nase osvete… osveta je uvek losa...
A ako nam neko cini dobro, lako je uzvratiti dobrim i tako je to prirodno… lako je na dobrotu odgovoriti dobrotom…
A zli mozda trenutno mogu samo trijunfovati… a kraj im je uvek tamo gde su i zasluzili… A takodje dobrota ne podrazumeva da moramo trpeti zlo… samo se necemo sluziti istim sredstvima… Najbolje se “borimo” protiv zla tako sto ga raskrinkamo i klonimo ga se… da nam ne bi naudilo… Prava dobrota podrazumeva mudrost, sto znaci da cemo na mudar nacin postupati… a mudrost je uvek jaca od zla… Kao sto je Svetlo tj LJUBAV jaca od tame …
Postlao mistichna u 01:24, 6/1/2007 | Link | |
Svi su ljudi dobri, dobra Matjko.
Koliko puta da ti ponovim ? :]
Postlao Matjo Matjo Men u 07:34, 11/1/2007 | Link | |
Pa dobroooooooooooooo Dz0rdze...:]]]]]]]]
Ja ovim ne negiram da ima dobrih ljudi i da oni mogu biti dobri..
Samo sam iznela analizu toga, zasto neko postane zao i sta ih odlikuje ... kako definisati i znati razliku izmedju dobrih i zlih... i td
A to da su svi dobri je ne samo naivno nego i opasano razmisljanje ... kao i klasican beg od suocavanja sa postojanjem zla...
Preporucujem ti da prvo procitas ceo post ...
A i da sam nadjes stavke o tome u Bibliji
Postlao mistichna u 10:16, 12/1/2007 | Link | |
Zbog j*bene jabuke...ako vec zelis biblijski odgovor.
Postlao MoonStar u 04:39, 14/9/2009 | Link | |
@Katja Slazem se, problem nastaje kada se najsvetliji andjeo zapita zasto on ne moze biti VLADAR svega, da vladar, jer MOC je veoma opasna pogotovo kod ljudi s kratkim rokom trajanja.............
Postlao MoonStar u 04:47, 14/9/2009 | Link | |
zanimljiva tema,uvijek preferiram,dobrotu,preko zla,ali teško je biti dobar,treba buno snage za to.,
Postlao Anoniman u 12:39, 14/6/2011 | Link | |
i ja preferiram,dobrotu, treba se truditi u pravcu u kojem zelimo ici...
za sve je potreban trud...
put dobrote je tezak ali i lep...
Postlao mistichna u 18:16, 15/6/2011 | Link | |
I da dodam, put dobrote je put istine i ljubavi, put svetla...
i vodi u zivot...
put zla i mraka vodi u propast...
Izbor je na nama...
Postlao mistichna u 18:27, 15/6/2011 | Link | |
Treba istog momenta prepoznati demona i ubiti ga u SEBI ! Ako to svako od nas uradi bicemo najsrecnija planeta ! Vladace ljubav,harmonija i sve sto se dobrim smatra. Kome bi bilo lose tada?
Postlao Lola u 13:09, 4/8/2011 | Link | |
Za**** Boga i ljubav. Ubice treba ubiti.

Izmenio mistichna dana 21/2/2013 u 03:52
Postlao Anoniman u 12:19, 31/1/2013 | Link | |
Zar su samo ubice zli ljudi?

A Bozja je osveta...
Postlao mistichna u 03:53, 21/2/2013 | Link | |
U pravu si. Trpećemo kada nas maltretiraju. A kada pandrknemo onda će nam Bog dati satisfakciju za sve muke a zle će kazniti. Tako je uvek bilo. Kako sam mogao to da zaboravim.

PS: Ako ubijemo ubice tj. uništimo uništitelje onda smo mi krivi. Pa j*** te koliki sam ja retard.
Postlao Anoniman u 11:54, 23/4/2013 | Link | |


Posalji komentar